Het Verhaal Achter de huisstijl van BREAK Meerssen
Een Unieke Identiteit Gecreëerd door Oburon Design
In dit praktijkvoorbeeld duiken we in het proces achter het maken van een unieke merkidentiteit voor deze broodjeszaak. Ontdek hoe Oburon Design erin slaagde om binnen een korte periode een prachtig resultaat te behalen, en hoe dit heeft bijgedragen aan het succes van Break Meerssen.
De klant
Uit het netwerk komt de vraag, kun jij een huisstijl maken voor Break Meerssen? Een nieuw te openen broodjeszaak met de focus op afhalen en bezorgen. Ze staan voor de uitdaging om op korte termijn een nieuwe identiteit te creëren, de opening is namelijk al binnen enkele weken. En de zomervakantie ligt al voor de deur te wachten.
Een goede briefing help enorm
Oburon Design neemt de uitdaging aan en er volgt een kort maar krachtig gesprek met de klant om de gewenste stijl en sfeer te begrijpen. Daarnaast heeft de klant een uitgebreid moodboard aangeleverd, wat diende als inspiratie voor de huisstijl. Oburon Design heeft vervolgens het handgetekende logo gecreëerd, dat de basis vormde voor de gehele visuele identiteit.De Vraag
De Oplossing
In de Praktijk
Resultaten en impact
Binnen de afgesproken termijn wordt de complete huisstijl ontworpen en naar tevredenheid gelevert, inclusief het logo, visitekaartjes, raambelettering en menukaarten. Er is zelf tijd voor extra items zoals: inpakpapier, koffiebekers, posters en een advertentie. Als mooi sluitstuk wordt ook de website nog ontworpen en gemaakt en staat niets de opening van BREAK nog in de weg.
De huisstijl van Break Meerssen heeft een eigentijdse en moderne uitstraling uit, met een unieke ‘look and feel’. De klant is zeer tevreden met het resultaat, omdat de huisstijl perfect aansluit bij hun visie en de gewenste sfeer.
Bericht van BREAK
“Oburon Design heeft ons verrast met een prachtige huisstijl die onze broodjeszaak onderscheidt van anderen. Binnen een korte periode werden onze wensen begrepen en omgezet in een uniek en smaakvol logo en bijpassende materialen. Het resultaat is boven verwachting. We zijn erg tevreden met de samenwerking en de impact die het heeft gehad op ons merk.”