045-369 05 93 info@oburon.nl
Selecteer een pagina
Under ConstructionVeel MKB-bedrijven zouden (meer) klanten kunnen vinden via hun eigen website, maar lopen deze mis doordat de websites erg verouderd zijn, slecht scoren op vindbaarheid of zelfs helemaal niet aanwezig zijn. Dit blijkt uit een door MKB Monitor gepubliceerd rapport.

Uit dit onderzoek blijkt dat een kwart van het MKB een website heeft die ouder is dan vier jaar en 28% zelfs helemaal geen bedrijfswebsite heeft. Bijna 37% van de MKB bedrijven in Nederland geeft aan binnen twee jaar te investeren in een nieuwe website.

Bijna alle ondernemers onderstrepen het feit dat in deze tijden een website noodzakelijk is, maar zijn zich vaak niet bewust dat het hier niet bij blijft. Een hedendaagse website dient eerder geschikt te zijn voor smartphones en tablets, dan voor de ‘ouderwetse’ computer. Wanneer een (nieuwe) website gebouwd wordt, dient deze goed geoptimaliseerd te zijn voor zoekmachines en leesbaar op smartphones en tablets. Daarnaast is een website een dynamisch platform dat constant dient te worden voorzien van verse informatie die relevant is voor de bezoeker.

De MKB Online Monitor is een halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van DTG onder duizend ondernemers in het MKB.

Bent u een (startende) ondernemer die zijn website nieuw leven wil inblazen of een nieuwe website wil opzetten?, neem dan contact op voor een vrijblijvende afspraak!